پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182767
گزارشي از سخنان قابل تامل وزير صنعت:
خشم وزير از کمپين خريد خودرو صفر ممنوع/ نعمت زاده: راه‌اندازي چنين کمپين‌هايي يک عمل ضدانقلاب است!
تاریخ انتشار : 1394/06/11 08:00:03
نمایش : 841
پس از مديران خودرو ساز اين بار نوبت وزير صنعت بود تا نسبت به «کمپين خريد خودروي صفر ممنوع» واکنش نشان دهد، واکنش هاي که نشان دهنده اثر گذاري اين کمپين مردمي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از عصرهامون، «کمپين خريد خودروي صفر ممنوع» در حالي بيش از يک ماه از عمر آن مي گذرد که به اعتقاد کارشناسان توانسته موفق عمل نمايد، مويد اين ادعاها هم واکنش هاي گاه و بي گاه برخي از خودرو سازان است که براي مقابله با اين کمپين آن را بي تاثير در فروش خود دانسته اند.
با مرور کوتاه در اخبار مربوط به اين کمپين به راحتي مي توان پي برد که اتحاد مردم خشم بسياري از خودرو سازان را در آورده است پس از آنها اين بار نوبت وزير صنعت بود تا در رداي حاميان از خودرو سازان حاضر شود و نسبت به اين کمپين مردمي واکنش نشان دهد، حامي خودروسازان در دولت است که به اين کمپين واکنش نشان دهد. اين واکنش ها نشان دهنده اثر گذاري اين کمپين است به طوري که مرد اول وزارت اقتصاد نيز نتوانست خشم خود را از اين اقدام مردمي پنهان نمايد.

کساني که نمي خواهند خودرو ايراني بخرند را «ضد انقلاب» هستند
محمدرضا نعمت‌زاده در خصوص «کمپين خودروي داخلي نخريم» گفت: «اين يک خيانت است که کمپيني برعليه توليد داخلي راه بياندازيم، چراکه اين موضوع يک بي‌انصافي برعليه خودروسازان داخلي بوده و به مفهوم آن است که کمپيني برعليه توليد ملي راه‌اندازي شود.»
وي در عين حال راه‌اندازي اين کمپين را يک فعل حرام و مغاير با مصالح ملي دانست و عنوان کرد: «راه‌اندازي چنين کمپين‌هايي يک عمل ضدانقلاب است، بنابراين راه‌اندازي کمپين بر عليه توليدملي، اقتصاد ملي و اشتغال جوانان معنا ندارد.»
به اعتقاد نعمت‌زاده، «اگر خودروسازان امروز قيمت را ثابت نگه داشته‌اند، در عمل به مفهوم کاهش قيمت خودرو است.»
اين حمايت نعمت زاده و مصاحبه هاي مديران خودرو ساز حکايت از فشاري شديد بر صنعت خودرو سازي است، صنعتي که در سالهاي اخير تا توانسته قيمت خودروها را افزايش داده و در کنار آن از کيفيت و خدمات کاسته است، همين بي توجهي به مشتريان کافي بود تا مردم همه صدا به حمايت از کمپين خريد خودروي صفر ممنوع به پيوندند و روز به روز بر تعداد خودروهاي انباشته شده اين خودروسازان در پارکينگ هاي آنها افزوده شود.
مديران خودرو ساز براي بي اثر نشان دادن اين خودروها بارها در مصاحبه هاي مختلف ايجاد چنين کمپين هاي را بي اثر عنوان کرده اند.

به هيچ عنوان قيمت خودرو را کاهش نمي دهيم
مديرعامل ايران خودرو با اشاره به کمپين "خريدن خودرو صفر ممنوع"گفت: به هيچ عنوان قيمت خودرو را کاهش نمي دهيم، شما توجه کنيد قيمت کدام کالا در اين چند سال اخير کاهش يافته است.
وي درپاسخ به اين سوال مبني بر اينکه، آيا انبارهاي ايران خودرو پُر از خودروهاي صفر کيلومتري است که خريدار ندارد؟ تاکيد کرد: چه کسي اين را گفته است؛عکس هاي ماهواره اي از پارکينگ هاي ايران خودرو مربوط به بهمن ماه سال 92 است و جهت اطلاع شما مي گويم نسبت به توليد روزانه تنها سه هزار خودرو اضافه داريم.
يکه زارع در پاسخ به اين سوال مبني بر اينکه آيا با توجه به کمپين "خريدن خودرو صفر ممنوع"، امکان دارد قيمت خودرو را کمي کاهش دهيد؟ گفت: به هيچ عنوان قيمت خودرو را کاهش نمي دهيم، شما توجه کنيد قيمت کدام کالا در اين چند سال اخير کاهش يافته است.
مقاومت خودرو سازان در برابر مردم و حمايت وزير صنعت از آنها در حالي صورت مي گيرد که به اعتقاد کارشناسان اين کمپين تاثير زيادي روي بازار گذاشت؛ تا جايي که برخي خبرها حاکي از آن بود که خريد خودرو تا ۵۰ درصد کاهش يافته است.
اين در شرايطي است که وزير صنعت، معدن و تجارت در تقبيح راه‌اندازي کمپين خريد خودرو صفر ممنوع، در باب حمايت از خودروسازان، اين کمپين را يک خيانت بزرگ دانسته است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html